Credeați că lipsim de la cel mai important eveniment din lumea cafelei? Nici vorbă! Pasha Cafe a fost prezent la eveniment și ne-am întors cu informații prețioase cu care sperăm să vă îmbunătățim experiența cu cafeaua.
World of Coffee a adunat anul acesta, între 22 și 24 iunie, la Atena, cei mai buni fermieri, prăjitori și pasionați de cafea, specialiști și barista, veniți din toate colțurile planetei cu un singur scop: acela de a omagia, savura și experimenta cafeaua.
World of Coffee este evenimentul la care se adună profesioniștii și furnizorii din comunitatea globală a cafelei de specialitate și are loc în luna iunie a fiecărui an și e găzduit de fiecare dată de un alt oraș european.
Vrăjiți de mirosuri, încântați de arome – ce am testat la World of Coffee Atena
Ne-am simțit ca niște copii în Candy Bar sau la Disneyland.
Alexandra, The Unicorn Barista, a asistat la Barista Worlds Championship și a observat toate trendurile din lumea cafelei: tipurile de echipamente, sisteme și soluții pentru apă, dar și Roasters Village - multitudinea de standuri ale prăjitorilor de cafea din întreaga lume. Interesant este că aceștia nu vin la eveniment doar cu cafeaua din țară lor, ci cu majoritatea originilor pe care le prăjesc.
Cele mai aromate cafele ni s-au părut cele din Kenya, Brazilia și Columbia. Cu note extrem de intense și dark, am avut plăcerea de a degusta cafeaua originară din El Salvador, iar cel mai interesant lucru ni s-a părut prezența fermierului, care a dat o notă personală experienței.
Pentru că totul este un experiment, în care aromele se contopesc, am fost foarte deschiși să degustăm cacao la filtru. Nu vă faceți griji - am luat și noi să testăm! Deci, dacă reușim să obținem gustul de la Atena, o veți putea găsi disponibilă în Coffee Station. 😊
Am degustat o cafea macerată cu căpșuni de la columbieni și atât ne-a luminat fața după ce am gustat-o, încât fermierul ne-a oferit o mostră de cafea, spunându-ne: Don’t worry, we have more! 😊
Procesul acestei macerări este destul de simplu: în momentul în care a fost realizată decorticarea anaerobă, producătorii au adăugat în tancuri câteva căpșune.
Partea faină este că ne-au arătat cât de ușor este să impresionezi cu o anumită aromă zona de cafea, în momentul în care nu e încă prăjită. Căpșunele adăugate în tancul de fermentare au făcut ca la final cafeaua să aibă un parfum fantastic, dulce și îmbietor.
Însă, din păcate, nu este aroma ei naturală, dată de planta de cafea. Noi ne așteptăm să vedem astfel de experimente, care vor ieși în față ca volum de consum pe piață, întrucât consumatorul nu știe să facă încă diferenta dintre impresionare și naturalețea aromei din boaba respectivă.

Cu ce informații valoroase ne-am întors la Pasha Cafe?
Totul a fost un spectacol al culorilor, al gusturilor, mirosurilor și aromelor. Toate simțurile ne-au fost activate. Și pentru că nu am visat doar cu ochii deschiși, vrăjiți de atmosfera din jur, am adunat informații esențiale pe care le vom implementa în curând la Pasha Cafe.
Atmosfera generală
Spre deosebire de evenimentul de anul trecut, pregătirea participanților a fost ireproșabilă, investindu-se foarte mult în prezentare. Se vede o creștere accelerată față de perioada pandemică, o evoluție a structurii și organizării standurile, punându-se accentul foarte mult pe experiența consumatorului.

Inovațiile cafelei verzi – decorticarea anaerobă
Pe parte de cafea verde foarte mulți comercianți și producători caută să diversifice modalitățile de decorticare. Dacă în mod normal se folosesc modalitățile clasice, precum decorticarea naturală la soare, decorticarea prin spălare sau de tip honey, de data aceasta producătorii testează decorticarea anaerobă în diverse combinații cu alte elemente aromatice (vezi povestea cu căpșunele de mai sus).
Prin decorticarea anaerobă se scot elemente de aromă și de gust, care altfel, n-ar ieși puternic în
evidență. Se realizează experimente continue și ne așteptăm să apară noutăți semnificative din perspectiva pregătirii după cules a boabei de cafea.
Ce am descoperit nou la Echipamentele pentru cafea
Au fost prezenți toți marii producători, cu o mulțime de inovații, am remarcat chinezii, mult mai implicați în promovarea produselor față de anul trecut.

Marea inovație – esențe pe baza de pastile, cu gust autentic de cafea
Anul acesta e prima dată când vedem o companie care dorește educarea publicului în lumea cafelei. Aceasta a dezvoltat nu doar zona de aromă, ci și zona de gust. Sunt firme care produc esențe ce simulează mirosuri și care te ajută să te pregătești pentru cafeaua din ceașcă.
Anul acesta o companie a inventat soluții pe care le dizolvi în apă, cu ajutorul cărora nu doar că miroși și percepi foarte bine mirosul respectiv, ci îi și simți gustul. Bei acea soluție și îți oferă partea de gust, astringentă, nu doar zona de aromă.
Ce cafea ne-a atras atenția? Colombia, forever in our heart!
Când ne uităm la origini, anul acesta am văzut multă efervescență în zona Colombiei. Dacă până acum Colombia era destul de conservatoare în a lucra cu cafeaua verde, anul acesta sunt deschiși către testare, infuzii, experimentări.